Problema monturi/nada Crap

Moderator: florentiniuga

Avatar utilizator
MotanuBob
utilizator
utilizator
Mesaje: 31
Membru din: 01 Apr 2012, 11:20

Problema monturi/nada Crap

Mesaj de MotanuBob » 22 Iun 2013, 20:07

Salut,

Sunt incepator la pescuit de crap iar pentru ca este ocazional, din lipsa acuta de timp, nu merg decat la partide de 1 zi.

Ca stil de pescuit, imi place sa fie cat mai sportiv, astfel ca tot timpul am mers pe metoda:
- montura cu safety clip, cu un forfac de 10-20 cm si plumb pierdut sau cel mai des momitor pierdut (agatat de safety clip) si un leadcore de maxim 1m. Desigur, un singur carlig;
- 2 lansete 3.9m si un match
- nu practic nadirea in sensul de a lansa momeala intr-o zona in mod repetat . Ma bazez pe nada pe care o pun in momitor
- schimb nada pe momitor la 30-60 de minute
- pe momitor pun un mix de diverse praf-uri din comert, din cand in cand amestecate si cu ceva seminte sau chiar vermusti
- niciodata nu merg pe balta cu un singur tip de nada/mix de praguri
- in ac efectiv nu pun nimic, insa pe firul de par pun de obicei 3 boabe de plastic pentru a fi flotant. Am mai incercat si cu boabe de porumb sau chiar pelete halibut de usturoi

Cam astea ar fi premisele si stilul de pescuit.

Problema este ca foarte rar am trasaturi si au fost zile in care nu am avut decat 1-2 trasaturi si niciun peste chiar. Ocazional mai prind 3-4 crapi pe zi dar rarut si nu din cauza ca balta nu are peste.
Exemplu:
Pe aceste monturi, la o sesiune de 8 ore de pescuit, 2 oameni, 5 lansete am avut:
- 1 trasatura de crap - finalizata cu prinderea unui crap de ~4-5 Kg
- 3 trasaturi de carasa (tocaiala) - una dintre ele finalizata cu prinderea unui caras de 50g
Acestea au fost singurele trasaturi toata ziua in conditiile in care pe balta se prindea in mod regulat.