REGULAMENT DE ORGANIZARE - CN de pescuit la crap 2009

Moderatori: Qnyx, florentiniuga

Scrie răspuns
Avatar utilizator
florentiniuga
Master Admin
Master Admin
Mesaje: 4649
Membru din: 19 Noi 2007, 22:04
Localitate: Bucuresti
Contact:

REGULAMENT DE ORGANIZARE - CN de pescuit la crap 2009

Mesaj de florentiniuga » 22 Feb 2009, 02:37

Turneul Aventuri la Pescuit – Campionatul National de Pescuit la Crap 2009

REGULAMENT DE ORGANIZARE

INTRODUCERE

Pot organiza etape orice club sau asociatie din tara.
Doua sau mai multe cluburi sau asociatii pot organiza impreuna o etapa.
Un club nu poate organiza 2 etape. Nu pot fi organizate doua etape pe aceeasi pista de concurs.
Organizatorii acestui turneu sunt presedintii de cluburi si/sau asociatii organizatoare.
Acest regulament, precum si regulamentul de desfasurare, sunt identice pentru toate etapele.
Turneul este deschis pentru orice echipa formata din doua persoane, cetateni romani sau straini cu rezidenta pe teritoriul Romaniei.
O echipa formata din unul sau doi cetateni straini nu are dreptul de a reprezenta Romania la Campionatul Mondial, dar poate fi desemnata Campioana Nationala.
Fiecare echipa inscrisa in concurs va semna un proces verbal prin care se obliga sa respecte intocmai prevederile regulamentului de desfasurare.
Pentru a putea participa, concurenţii care nu au împlinit vârsta de 18 ani, au nevoie de acordul scris al părinţilor.

ORGANIZAREA ETAPELOR

Taxa de etapa percepută unei echipe va fi intre 500 si 1000 RON.
O etapa va avea durata de 72 de ore.
Toate concursurile se vor organiza obligatoriu în maniera "catch and release".

Organizatorul va anunţa cu cel puţin 60 de zile înainte de data desfăşurării etapei:
-programul şi detaliile tehnice de desfăşurare (hartă, standuri,sectoare, etc)
- taxa de înscriere în concurs
- premiile/sponsorii de etapa

Înscrierile se închid cu 15 zile înaintea începerii etapei.
Organizatorul are obligaţia să transmită imediat dupa închiderea înscrierilor lista cu concurenţii înscrişi.
Cade in sarcina organizatorului amenajarea standurilor de concurs.

Din punctul de vedere al organizatorului de etapa acea etapa va fi considerata non-profit.
50% din incasari va fi pastrat de fiecare club sau asociatie in contul propriu, urmand ca aceste sume sa reprezinte suport finaciar pentru lotul national in cazul in care AVP nu reuseste sa asigure intreg fondul necesar deplasarii in la Campionatul Mondial. In cazul in care aceste sume colectate de cluburi sau asociatii nu vor mai fi necesare pentru deplasarea la Campionatul Mondial, AVP le va constitui intr-un fond de premiere pentru echipe.
Din restul de 50% din incasari organizatorul se obliga sa plateasca arbitrajul, pista de concurs (daca este cazul), masa festiva de final (daca este cazul), premiile,etc.
Organizatorii de etapa isi vor organiza premierile dupa criterii proprii.

ETAPELE

O etapa se considera valida pentru Turneul AVP numai in cazul in care echipele participante sunt in numar de minim 24.

Etapele vor fi organizate cronologic astfel:

1.Etapa 1 – Hobaia18-21 iunie – 51 locuri – Organizatori Clubul Crapul & Clubul Pescarilor
2.Etapa 2 – Darvari 2-5 iulie – 51 locuri – Organizatori Clubul pelicanul & Energy Carp
3.Etapa 3 – Lates 16-19 iulie – 30 locuri – Organizator Clubul Planet Carp – Piatra Neamt
4.Etapa 4 – Tancabesti 1 (spate) – 24 locuri - 30-iulie-2 august – Organizator Clubul Carp Zone
5.Etapa 5 - 24 locuri astfel:
Livada 12 Locuri 13-16 August – Organizator Clubul Imperial Carpfishing Club
Sacel 12 Locuri 13-16 August – Organizator Clubul Pescar 4 Ever

Cele 51 de echipe inscrise in etapa 1 au prioritate de inscriere in etapa a 2-a.
In mansa 3 au prioritate de inscriere echipele cu cele mai bune 2 rezultate din 2 etape, apoi cele cu 1 rezultat dintr-o etapa..
In mansa a 4-a au prioritate la inscriere echipele cu cele mai bune 3 rezultate dupa 3 etape, apoi cu cele mai bune 2 rezultate din 3 etape, apoi cu 1 rezultat din 3 etape.
In mansa a 5-a au prioritate la inscriere echipele cu cele mai bune 3 rezultate din 4 etape, apoi cu cele mai bune 2 rezultate din 4 etape, apoi cu 1 rezultat din 4 etape.
In mansa a 5-a, in functie de prioritatea de inscriere, echipele pot opta pentru una din cele doua piste de concurs.

In cazul in care din numarul total de locuri dintr-o etapa, raman locuri neocupate (adica nu participa cei cu prioritate de inscriere), organizatorii au dreptul de a completa numarul de locuri cu alte echipe interesate.

Echipele care au dreptul de inscriere in etapele urmatoare trebuie sa confirme participarea in termen de 3 zile si achite taxa de participare pentru etapa urmatoare in termen de 7 zile de la terminarea etapei precedente.

REGULI DE ORGANIZARE

Desfăşurarea concursului va fi condusă de un Comitet de organizare format din 7 membri astfel:

Cei 6 Directori de etapa – desemnati de catre cluburile sau asociatiile organizatoare. Dintre cei 6 directori de etapa se va alege Directorul Turneului
Director de arbitraj – desemnat de catre cluburile sau asociatiile organizatoare

In cazul in care o etapa este organizata de mai multe cluburi/asociatii acestia vor desemna un singur director de concurs.

AVP poate trimite din partea sa unul sau mai multi observatori. Observatorii nu au nici o atributie asupra concursului, in afara decat de a observa buna desfasurare a unei etape din punct de vedere organizatoric si de a raporta, daca este cazul, directorului de turneu.

APS - Asociaţia Pescar Sportiv va asigura pe toată durata etapelor numarul necesar de arbitri.

REGULI GENERALE DE PESCUIT
Fiecare echipa este compusa din 2 pescari.
Nu sunt permise schimbari. In caz de forta majora este permisa plecarea unuia dintre concurenti.
In acest caz nu mai este permisa revenirea a acestuia in stand.

Art.I. AMPLASAREA STANDURILOR:

-distanta intre standuri va fi intre centre de minim 50 metri.( exceptie locurile cu directii de pescuit divergente)
-standul va avea dimensiunile de "8 metri pe 8 metri" utilizabili pe toata suprafata; (in limita posibilitatilor)
-rulotele sunt interzise
-accesul masinilor participantilor este la latitutdinea organizatorului de etapa.
-culoarul pe care se pescuieste este de 8 metri;
-tarusii care delimiteaza standurile vor fi bine infipti in pamant si pozitionarea lor se va insemna si cu vopsea;

Art.II. TRAGEREA LA SORTI:
-se efectueaza sub controlul unei comisii alcatuite din organizator, Arbitrul sef si Directorul de arbitraj;
-se efectueaza cu 180 minute inainte de inceperea fiecarei manse;
-extragerea biletelor se face din urne transparente;
-se fac doua extrageri: prima va stabili ordinea de extragere, iar a doua numarul standului pe care va pescui fiecare echipa;
-odata cu tragerea la sorti fiecare echipa va primi un regulament de desfasurare.
-fiecare echipa va semna pentru primirea acestuia si obligatia de a-l respecta;

Art.III. REGULI GENERALE:
1. concurentii vor avea la dispozitie 120 minute pana la inceperea competitiei; acest timp va fi folosit pentru pregatirea echipamentului si vor fi interzise cu desavarsire orice activitati legate de pescuit ( nadire, masurarea apei, aruncarea lansetelor); inceputul competitiei va fi semnalizat sonor de catre organizator; dupa acest semnal pescarii vor putea incepe nadirea si pescuitul;
2. reaprovizionarea cu nada se va face la mijlocul concursului in acelasi timp pentru toate echipele participante;
3. sunt interzise nada si momeala vie sau moarta, icrele, argila si betonita, pufuletii si produsele de origine metalica;
4. sunt permise granele, boiliesurile si peletele, dar care nu vor depasi dimensiunea unei sfere cu diametru de 50 mm;
5. lungimea lansetelor va fi mai mica de 4 m;
6. mulinetele vor fi obligatoriu cu tambur fix;
7. firele vor fi in mod obligatoriu tinute in zona de pescuit de 8 m;
8. monturile se vor arunca in zona de pescuit numai cu ajutorul lansetelor destinate pescuitului;
9. este permis un singur carlig la fiecare linie si obligatoriu este pescuitul la "fir de par";
10. este permis numai pescuitul cu plumb cu greutatea de minim 50 grame;
11. sunt permise numai monturile care in caz de ruptura sa permita cu usurinta eliberarea plumbului;
12. pescuitul la orice tip de feeder, momitor sau plumb imbracat in pasta este interzis;
13. back-leads sunt permisi, dar , in orice moment, arbitrii vor putea cere retragerea acestora pentru a se verifica axele de pescuit;
14. plutele sunt interzise;
15. folosirea si detinerea in stand a navomodelelor cu telecomanda si orice tip de sonar sunt interzise;
16. sacii de crap si saltelele de primire pentru pesti sunt obligatorii; marimea si calitatea acestora trebuie sa asigure securitatea pestilor; de asemenea spray-ul dezinfectant pentru pesti este obligatoriu; udarea saltelelor si a sacilor de pastrare este obligatorie inainte de depozitarea pestelui pe/in acestea;
17. intregul echipament de pescuit va fi amplasat obligatoriu in stand;
18. este permisa doar iluminarea cortului si o lumina discreta de tipul lampii de cap pentru scoaterea pestelui;
19. este interzisa folosirea altor tipuri de iluminat decat cele prevazute la punctul "18";
20. intrarea in apa este permisa pana sub genunchi numai pentru scoaterea si depozitarea pestelui;
21. circulatia vehiculelor este interzisa pe timp de noapte, cu exceptia celor apartinand organizatorilor;
22. captura unui peste este valabila chiar daca, in mod accidental, acesta nu a fost prins de gura, dar numai cu lansetele in actiune destinate pescuitului;
23. este interzisa acrosarea voluntara a pestelui;
24. lansetele in actiune destinate pescuitului vor fi in numar de 4;
25. lansetele de rezerva se vor amplasa vertical si vor fi delimitate vizibil de cele 4 in actiune; lansetele pentru plasarea reperelor vor fi identificate, semnalizate si nu se vor afla pe rod pod-ul sau pichetii pe care sunt amplasate cele 4 lansete de pescuit;
26. este interzis orice ajutor din afara in interiorul standului;
27. in interiorul standului pescarii se vor deplasa discret si fara zgomot;
28. orice actiune legata de pescuit va fi desfasurata numai in interiorul standului (lansarea, repunerea lansetelor, nadirea si scoaterea pestelui);
29. incheierea concursului va fi semnalizata sonor de organizator; orice echipa aflata in dril are la dispozitie 15 minute pentru a aduce pestele pe mal;
30. deplasarea concurentilor cu autoturismul este interzisa.
31. parasirea standului pe timp de noapte de catre concurenti este interzisa, cu exceptia satisfacerii nevoilor fiziologice;
32. orice incercare de fraudare a rezultatelor este interzisa;
33. este interzisa mutarea standului de pescuit de pe pozitia initiala marcata de organizator;
34. dupa terminarea manselor intra in obligatia concurentilor sa lase standul curat;
35. concurentii pot parasi standul pe timp de zi doar cu acordul arbitrilor;

Art.IV. NADIREA:
1. este permisa numai cu ajutorul mainilor,a prastiilor elastice, a cobrelor, a lingurilor de nadit cu maner, a catapultelor cu picioare manevrate cu mana a caror forta de propulsie este data de elastice, cupe si rachete (maxim 50 mm diametrul interior si 200 mm lungime) de nadit actionate de lansete;
2. intre orele 20-08 este permisa doar nadirea cu cobra cu diametrul maxim 30 mm;
3.este interzisa cu desavarsire nadirea in afara culoarului de pescuit;
4.este interzisa nadirea cu orice tip de navomodel sau propulsoare cu aer comprimat;

Art.V. CANTARIREA SI PASTRAREA PESTILOR:
1. cantarirea se va face obligatoriu cu acelasi model de cantar mecanic si pe trepied si cu acelasi tip de saltea/sac de cantarire pentru toate echipele si pentru toate mansele;
2. cantaririle se fac obligatoriu dimineata, la pranz si seara;
3. cantaririle se fac obligatoriu in prezenta concurentului si a doi arbitri; fara semnatura unuia dintre acestia (numele in clar si semnatura) pe foaia de arbitraj, cantarirea nu este validata; Pot exista observatori din partea echipelor la cantarire, care au drept de contestatie. Si participantii pot asista la cantarire. Fisa se semneaza dupa fiecare peste cantarit.
4. modelul fisei de arbitraj este unic pentru toate mansele;
5. fisa de arbitraj este formata din 3 copii identice: una destinata arbitrajului oficial, una echipei si una organizatorului;
6. pe fisa de arbitraj vor fi inscrisi numai pestii punctabili, cu o greutate mai mare sau egala cu 1500 grame;
7. fisele de arbitraj vor fi stranse de Arbitrul sef sau de Directorul de arbitraj pentru centralizarea rezultatelor;
8. pe spatele foii de arbitraj va fi o rubrica pentru sanctiunile primite de echipa ;
9. sacii de crap vor fi asezati in apa la o adancime care sa asigure securitatea pestelui si in asa fel incat sa fie vizibili;
10. prezentarea la cantar a unui peste mort nu se valideaza;
11. indicarea greutatii pe cantar trebuie sa fie vizibila pentru toti cei care semneaza pe foaia de arbitraj cat si pentru observatori;
12. fiecare peste va fi pastrat in cate un sac de crap; este interzisa pastrarea a mai mult de un peste intr-un sac de crap;
13. dupa cantarire pestii vor fi obligatoriu eliberati (dupa folosirea in prealabil a spray-iului dezinfectant);
14. orice contestatie legata de cantarirea unui peste se poate face numai inainte de eliberarea pestelui respectiv; dupa eliberarea acestuia contestatiile nu mai sunt luate in considerare;
15. este obligatorie prezentarea tuturor pestilor prinsi pana in momentul cantariri respective; In cazul in care se constata ca nu se prezinta toti pestii ei vor fi eliberati fara cantarire.

PUNCTAJ SI CLASAMENT
Locurile se vor acorda in functie de numarul de kilograme prinse de catre o echipa.
Locul 1 va fi ocupat de echipa cu cele mai multe kg.
In cazul impartirii pe sectoare a pistei de concurs, locul 1 se se va alege dintre castigatoarele sectoarelor, departajarea facandu-se pe baza celei mai mari cantitati prinse.(de ex. 3 manse., 3 castigatori de sectoare: locul 1 cea mai mare cantitate, locul 2 cantitatea medie, locul 3 cantitatea cea mai mica)
Dacă în clasamentul final doi concurenţi sunt la egalitate, departajarea se face pe baza celei mai mari cantitati prinse.
La finalul etapei se stabileşte clasamentul pe puncte de etapă, care contează în clasamentul Turneului Aventuri la Pescuit - Campionatului Naţional de Pescuit la Crap 2009, după următoarea regulă: locul 1 primeşte un punct, locul 2, 2 puncte; locul 3, 3 puncte; ş.a.m.d până la ultimul loc care reprezinta numarul total de echipe participante. (de ex. in prima etapa avem 51 de echipe participante, ultimul loc primeste 51 de puncte).
Daca o echipa participanta nu puncteaza, ea va primi un punctaj egal cu numarul de echipe participante +1 (de ex. in prima etapa avem 51 de echipe participante, o echipa care nu puncteaza primeste 52 puncte).

În clasamentul final al Turneului Aventuri la Pescuit - Campionatului Naţional de Pescuit la Crap 2009 se vor lua in calcul cele mai bune 3 rezultate din 5 etape.
În caz de balotaj pentru una sau mai multe echipe, departajarea se va face în funcţie de următoarele criterii:
1. numarul de kg. prinse in cele mai bune 3 clasari de etapa
2. cele mai bune 2 clasari de etapa.

Echipa cu cel mai mic punctaj obtinut din cumularea a celor mai bune 3 rezultate va fi declarata Campioana Nationala 2009. De asemenea vor fi premiate si ocupantele locurilor 2 si 3.
Primele 4 echipe vor constitui lotul national al Romaniei pentru campionatul mondial Franta 2009
Ne intalnim si pe Facebook

Imagine

Avatar utilizator
florentiniuga
Master Admin
Master Admin
Mesaje: 4649
Membru din: 19 Noi 2007, 22:04
Localitate: Bucuresti
Contact:

HOTARAREA COMITETULUI DE ORGANIZARE A C.N. AVP

Mesaj de florentiniuga » 15 Apr 2009, 01:46

Datorita numarului mare de echipe (60) care s-au inscris pentru prima etapa a turneului Aventuri la Pescuit - Campionatul National de Pescuit la Crap, organizatorii au hotarat comasrea primelor doua etape astfel :

In prima perioada stabilita, 18 - 21 iunie 2009, jumatate din echipe vor merge pe Hobaia, iar cealalta jumatate pe Darvari.
In a doua perioada stabilita, 02 - 05 iuli 2009, echipele care au fost pe Hobaia vor merge pe Darvari si invers.

Clasamentul se va stabili de la 1 la 60 pe fiecare balta in functie de rezultatele obtinute in cele doua manse pe una din acumulari, ramanand astfel etape de sine stetatoare atat Hobaia cat si Darvari.

Se vor trage la sorti foarte curind echipele care vor pescui pe o bata sau alta, iar tragerea va fi televizata.

Aceste masuri s-au luat pentru o mai buna departajare pe criterii valorice a echipelor care vor pescui in conditii de spatiu si organizare mult superioare.

Hotararea a fost luata de catre comitetul de organizare format din :
director de arbitraj - Adrian Zarguzon
c.s. Crapu' - Razvan Dobrescu
c.s. Clubul Pescarilor - Cornel Serbu
c.s. Pelicanul - Victor Oana
c.s. Energy Crap (Brasov) - Vali Martoiu
c.s. Planet Carp (Piatra Neamt) - Gabi Sandu
c.s. Carp Zone - Florentin Iuga
c.s. Imperial Carpfishing Club (Oradea) - Catalin Prichici
c.s. Pescarforever - Dan Cotelici

_________________
Cornel Serbu - Clubul Pescarilor si atat.
http://www.clubul-pescarilor.ro

Tragerea la sorti a celor doua grupe se va transmite in direct pe http://www.infopescar.tv joi 16 aprilie incepand cu ora 18.00 iar apoi poate fi revazuta pe acelasi site in sectiunea VIDEO ZONE.
Ne intalnim si pe Facebook

Imagine

Scrie răspuns

Înapoi la “Campionatul national de Pescuit la Crap TAVP - F&H”